fredag 26. august 2011

Restaurantanmeldelse - Anno i Ålesund

Restaurant og Bar ANNO i Ålesund
ANNO
Apotekergata 9
6004 Ålesund
Tlf: 71 70 70 77
Web: www.annobar.no

Rett ved broen i kanalen ligger retauranten og baren ANNO. Dette er et nytt og hipt utested i Ålesund som er godt besøkt.Her kan du sitte både inne og ute.

Når jeg ankommer blir jeg raskt tatt hånd om og vist til et bord. Der får jeg presentert en spennede meny basert på de beste råvarene man kan by på i sesong fra området. De har også et greit utvalg i viner og et bra drikkekart. Det er helt klart at når kvelden siger på endrer stedet karakter og blir mer et utested. Miljøet er trivelig og uformelt, men med mulighet for å få det litt mer formelle med hvite duker i en egen avdeling.

Som forrett får jeg servert grillede kamskjell med sellireirotpuré, eple og en sitrus-beurreblanc. Retten er bra balansert og har en deilig smak av syre fra eplene. Chablis i glasset passet også fint til denne retten.

Min favorittfisk - Kveite



Til hovedrett valgte jeg å gå for kveite, som er min favoritt. Denne blir servert med ertepuré, ovnsbakte grønnsaker og en syrlig kremet hvitvinssaus. Retten er god og fyldig med en deilig ertepuré og fantastisk saus.



Servicen er både uformell og tilstedeværende.

Etter en forrett og hovedrett er jeg godt forsynt og avslutter med en espresso. Alt i alt var dette en god opplevelse og et sted jeg gjerne spiser igjen.

VURDERING:
Service:6
Meny:7
Mat:8
Miljø:8
Totalt: 29 poeng (av 40 mulige)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar